|
|
 |
 |
|
|
|
|
סקרי עמדות ארגוניים |
כל מה שרצית לדעת...והרבה מעבר לכך |
מטרה: סקרי עמדות נהפכו זה מכבר למתודולוגיה מקובלת מאוד בארגונים רבים לצורך הערכת עמדותיהם וצורכיהם של אוכלוסיות שונות, בעיקר עובדים ולקוחות. מעבר להיבט המדידה, מספקים סקרי עמדות מידע תומך החלטה ממדרגה ראשונה להנהלת הארגון, ומסייעים ``לשים על המפה`` נושאים בעלי חשיבות אסטרטגית, כגון האקלים הארגוני ושביעות רצון הלקוחות.
בהיותו כלי אסטרטגי בו מושקעים משאבים וציפיות רבים, חייבים סקרי עמדות להתבצע עפ``י כללים מקצועיים מוצקים ביותר. במקרים רבים, מתפתים ארגונים לחרוג מעיקרון זה, ולכן התוצאות המתקבלות עשויות לעיתים לא לעמוד בציפיות.
מטרת הסדנא להציג את הנושא על כל מרכיביו תוך דגש על כללי עשה ואל תעשה. כמו כן יוצגו בסדנא חידושים בתחום הסקרים, חלקם פרי פיתוח מקורי של מעביר הסדנא בהתבסס על ניסיון בעריכת מאות סקרים בארגונים המובילים בארץ ובעולם (ביניהם: אינטל, אמדוקס, Ness , אל-על, SAP , שטראוס-עלית, ועוד רבים וטובים...)
|
נושאים:
הסדנא תעקוב אחרי ששת השלבים הראשים בעריכת סקר עמדות ארגוני, תוך שניתנות כל התשובות לשאלות הרלוונטיות בכל אחד מהשלבים.
המרכיב המערכתי: מהי המסגרת הארגונית בה מתבצע הסקר ומה מטרותיו? איך צריך להיערך בארגון לעריכת הסר?
בניית השאלון: השאלון הוא ``לב ליבו`` של הסקר. מהו שאלון טוב? אילו סולמות קיימים ואיזה סולם לאמץ? איך להעביר את השאלון? מהו סולם ה-SERVQUAL ?
היבטי דגימה: מה גודל המדגם האופטימאלי? איך לבנות מדגם שכבות נכון? איך לתכנן המדגם על סמך יעדי הסקר? למה מדד הממוצע חסכוני יותר בגודל המדגם הנדרש, ממדד של אחוזים?
שיטת העברת השאלון: אילו כלים קיימים ולפי מה לבחור את הערוץ המתאים ביותר? מהו אחוז ההיענות הצפוי בכל ערוץ ומה ניתן לעשות כדי למקסם אותו? איך להתמודד עם סוגיית האנונימיות?
ניתוח הסקר: שימוש באקסל או בכלים מתקדמים כגון SPSS או SAS ? ניתוחים תיאוריים או/ו ניתוחים הסקתיים (מסייעים להסיק מסקנות)? מהן השגיאות הנפוצות בניתוח סקרים?
בפרק זה יוצגו שיטות ניתוח חדשניות:
שיטות למציאת משתנים מסבירים בהתבסס על מתאמים או מדד הפילוח©.
שימוש במדד רמת ההסכמה© כתחליף מובן יותר לסטיית התקן.
שימוש בגישת SPC לבחינת מובהקות של נתונים.
טבלת הפילוח© כתחליף לניתוח שונות.
שימוש בתרשים ``בועות``.
מודל ©PTI למדידה ועיצוב השרות הפנימי
|
|
קהל יעד:
אנשי משאבי אנוש ובעלי תפקידים רלוונטים
|
תוצאה:
המשתתפים בסדנה ילמדו כיצד לערוך את הסקר וכיצד יעבדו עם ממצאי הסקר: איך הופכים את הסקר למנוף אמיתי לשיפור וקידום נושאים? איך מתקשרים את ממצאי הסקר לכלל העובדים? איך מסייעים למנהלים לעבוד עם הסקר ולהפיק את התועלות ממנו?
|
|
על המרצה:
הייתי בסדנה בשנת 2004. ישבו עימי אנשי מפתח מבנק ישראל, בנק הפועלים, פלאפון, משרד הביטחון, וחברות אחרות מהמובילות בישראל. המנחה הוא אדם בעל שעור קומה לא מבוטל, שמסביר היטב מנגנונים מורכבים ויכול לפרק מערכות כאוטיות למודלים שניתן לעבוד איתם. חלק מהחומרים שיועברו בסדנה הם פרי פיתוח של המנחה. לאבי נסיון רב מאוד בתעשיה ובחברות מובילות בישראל. בפריזמה הדרכה הוא מעביר את נושא הסקרים הפנים ארגוניים ואת נושא המדדים הניהוליים.
|
|
אירוח:
כיבוד בוקר וקפה, ארוחת צהריים וחניה
|
|
|
לתאום הדרכה אנא פנו לצילה בטל 03-6166994 |
|
|
|