|
|
 |
 |
|
|
|
|
פיתוח מדדים ניהוליים בארגון |
Design performance measures- Concepts, Methodology |
מהות, מתודולוגיה ויישום |
מטרה: אין כמעט תורה ניהולית אשר אינה דוחפת בהתלהבות לפתח ולהטמיע מדדים ניהוליים. לאור זאת, היה ניתן לצפות לספרות ענפה הדנה במהות המדידה. בפועל, לא ניתן למצוא מודלים מעשיים אשר מסבירים איך לפתח מדדים מההתחלה ועד הסוף. בסדנה זאת נתמודד עם סוגיית המדידה, באופן ``המפשיט`` אותה לחלוטין מכל האיזוטריות והמיתוסים שלה, וניישם מתודולוגיה מובנת אשר מוליכה בטבעיות מהנושא אשר מעוניינים למדוד, למדדים עצמם.המתודולוגיה מאפשרת לאתר בצורה לוגית, מהם המדדים הנדרשים לתחום אותו יש עניין למדוד. ייחודו של מודל זה, ביכולתו ליצור תובנות משמעותיות על הנושא הנמדד. כל התחומים האלה, השימוש במתודולוגיה יצר תמיד תובנות בעלות ערך רב, אשר סייע לקדם בצורה אסטרטגית את התחום הנמדד, תוך יצירת מערך המדדים שלו. המודל הנו ביסודו אוניברסאלי, ואמור להתאים לכל תחום ארגוני.הוא במיוחד שימושי בתחומים ``הרכים`` יותר , אשר נחשבו עד היום כקשים לפיצוח.
בסדנא, תוצג הנגזרת של יישום המודל לפיתוח מדדים בתחומים שונים לרבות בתחום משאבי אנוש. המודל מיושם בהצלחה מרובה ביותר, בארגונים מובילים בארץ, כולל ארגונים גלובאליים. תחומי היישום כוללים בין היתר : תקשורת פנים ארגונית, הערכת עובדים, אקלים ותרבות ארגוניים, כישורי עובדים, והדרכה, איכות תכנה, לוגיסטיקה....
|
נושאים:
• הגישה הכמותית כמרכיב בניהול המערכתי: מוצג מודל ``לפיצוח`` ופתרון סוגיות ארגוניות בו מככבת הגישה הכמותית באינטגרציה עם גישות אחרות. הגישה הכמותית הנה סוג של ``שפה`` בעלת תכונות ייחודיות מאוד אשר עשויה לסייע מאוד במעגל התכנון/בקרה/שיפור. שימוש במדדים ניהוליים מהווה מרכיב מרכזי, אך לא בלעדי של השפה.
מהות המדדים הניהוליים: המדד הנהולי כ``מד החום`` של הארגון. יוצגו ארבעת סוגי המדדים ניהוליים אשר זוהו ע``י מעביר הסדנא במהלך שנים של יישום וחקירת הנושא. יפורטו כללי ``עשה ואל תעשה``.
מתודולוגית ה-P.M.D.M © : המתודולוגיה, פרי פיתוח עצמי, הנה ככל הידוע לנו, הראשונה אשר מציעה תהליך מובנה ולוגי אשר מסייע בזיהוי המדדים האפשריים לסוגייה ארגונית כלשהי. יעילות המתודולוגיה הוכחה במיוחד בנושאים ``רכים`` כגון הדרכה, תקשורת פנים ארגונית, תרבות וערכים, ועוד נושאים רבים אחרים. ייחודיותה של המתודולוגיה בכך שמעבר להיבט המדידה, היא יוצרת תובנות ניהוליות בעלות חשיבות מכרעת להבנה ומיקוד של הנושא הנמדד. לאחר לימוד ותרגול המתודולוגיה, יובן יותר המשפט ``אם אתה רוצה להבין משהו באמת, נסה למדוד אותו`` (ציטוט עצמי).
קביעת יעדים וגישת ה-BALANCED SCORECARD: נושא היעדים הנו במקרים רבים ``הבן-זוג`` הטבעי של המדדים. מדובר בנושא אשר ארגונים מתקשים לרוב לעכל עד הסוף. בסדנא ננסה להבין את מהות הנושא, ולהציע מודל מאוד יישומי אשר עשוי מאוד לשפר את כל הגישה לתחום זה. כמו כן תינתן סקירה קצרה על גישת ה-BALANCED SCORECARD אשר קשורה באופן הדוק לנושא.
כלים נוספים אשר יועלו במהלך הסדנא:
• גישת PARETTO מורחבת
• גישת SPC לבקרת תהליכים ארגוניים
• מקומם של סקרי עמדות בגישות הכמותיות בניהול
• BENCHMARKING ככלי נהולי
|
|
קהל יעד:
מנהלי משאבי אנוש בכל הרמות, מנהלי תפעול ושרות בכל הרמות, מנהלי אבטחת איכות בכל הרמות, , מבקרים, מזכירי חברה...
|
|
על המרצה:
המנחה, מהנדס תעשיה וניהול עם התמחות בסטטיסטיקה וגישות איכות. בעל ניסיון מעשי בתפקידים מקצועיים וניהוליים בצה``ל ובתעשייה. מזה כ-12 שנים, יועץ ארגוני וסטטיסטי, המתמחה בעיקר בשימוש והטמעת גישות כמותיות לארגונים, בראייה מערכתית. המנחה משמש כיועץ בכיר בתחום המדידה בארגונים מובילים כגון אינטל, אמדוקס, CAL, אל-על, Ness טכנולוגיות...
|
|
|
|
לתאום הדרכה אנא פנו לצילה בטל 03-6166994 |
|
|
|